کد مطلب:313959 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:207

نذر نواب آصف الدوله
نواب آصف الدوله كه با جان و دل به حضرت عباس علیه السلام عشق می ورزید، با شنیدن سرگذشت خادم خود، یكی از ملازمین معتبر خود را همراه هزار روپیه به پول آن زمان به خانه ی میرزا فقیربیگ فرستاد تا پیرامون علم تحقیق كند و آن شخص در بازگشت قضیه ی علم مبارك را تصدیق كرد.

نواب با شنیدن قصه، مشتاق دیدار از آنجا شد و برای زیارت علم مبارك به خانه میرزا فقیربیگ رفت. وی پس از زیارت علم، حكم نمود كه در آنجا گنبدی بسازند و لذا در تاریخ به عنوان بنیانگذار درگاه مزبور میان نواب آصف الدوله و نواب سعادت علی خان كدورتی وجود داشت و سعادت علی خان به همین سبب امید نداشت كه پس از نواب آصف الدوله جایگزین وی گردد، لذا وی نیز به خانه ی میرزا فقیربیگ رفت و هدیه ای نذر علم كرده، به حضرت باب الحوائج علیه السلام توسل جست. نذر وی این بود كه اگر حكومت پس از آصف الدوله به وی برسد، آن محل را به عنوان بارگاه (درگاه) ابوالفضل العباس علیه السلام تعمیر كند.

پس از مدتی نواب سعادت علی خان، به عنایت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، حكومت را بر عهده گرفت ولی پیمان خود مبنی بر تعمیر بارگاه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام را فراموش كرد. پس از چند روزی وی مریض شد و در حالت مرض اشاره ای غیبی به این امر شد و یادش آمد كه چه پیمانی با ابوالفضل العباس علیه السلام بسته بود لذا همان وقت حكم به تعمیر بارگاه نمود.